WHMCS فارسی

دموی آنلاین

به روزرسانی به WHMCS 8.6 & PHP 8.1

به روزرسانی به WHMCS 8.6 & PHP 8.1

آخرین نسخه WHMCS که به زودی تحت عنوان General Availability منتشر خواهد شد، سازگاری را برای PHP 8.1 معرفی می کند. PHP 8.1 آخرین نسخه پایدار PHP است و با خود بهبودهایی در پایداری و عملکرد به ارمغان می آورد و آن را بهترین انتخاب برای اجرای نمونه WHMCS می کند.

در زیر راهنمای سریع ما برای به روز رسانی به WHMCS 8.6 و PHP 8.1 در کمتر از 10 دقیقه است. ابتدا به WHMCS 8.6 ارتقا می دهیم و سپس به PHP 8.1 تغییر می دهیم. برای جلوگیری از هرگونه وقفه در سرویس، انجام ارتقاء به این منظور مهم است.

برای راهنمای دقیق تر، لطفاً به مستندات راهنمای مهاجرت پی اچ پی ما مراجعه کنید .

به روز رسانی به WHMCS 8.6

WHMCS 8.6 از PHP 7.2، 7.3، 7.4 و 8.1 پشتیبانی می کند .

تیم ما با اصلاح تعدادی از کتابخانه‌ها و وابستگی‌های شخص ثالثی که WHMCS از آنها استفاده می‌کند و با آنها تعامل دارد و این سطح وسیع از پشتیبانی PHP را به صورت بومی ارائه نمی‌دهند، تلاش زیادی کرد تا این امکان را فراهم کند. این کار با تسهیل ارتقاء به WHMCS 8.6 از وسیع‌ترین طیف ممکن نسخه‌های PHP موجود، کار را برای شما آسان‌تر می‌کند، به این معنی که از انجام چند مرحله افزایشی بین نسخه‌های PHP اجتناب می‌کنید.

مرحله 1: WHMCS را به روز کنید

اولین قدم این است که WHMCS را به آخرین نسخه 8.6 به روز کنید. در زمان انتشار، این 8.6.0 است.

توصیه می‌کنیم از به‌روزرسانی خودکار استفاده کنید زیرا این کار برخی از بررسی‌های محیطی را انجام می‌دهد تا از سازگاری سیستم شما با آخرین نسخه قبل از به‌روزرسانی اطمینان حاصل شود.

به یاد داشته باشید، مهم است که همیشه قبل از انجام هر گونه وظایف مدیریت سیستم، یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای اینکه یک نسخه پشتیبان کامل شود، باید شامل فایل ها و پایگاه داده باشد. کاربران سی پنل می توانند از ابزار Backup Wizard در سی پنل برای انجام سریع و راحت این کار استفاده کنند. بیشتر بدانید

 

1. وارد WHMCS شوید و به Utilities > Update WHMCS بروید
2. شما باید نسخه 8.6.0 یا بالاتر را به عنوان آخرین نسخه فهرست شده ببینید.

 

WHMCS 8.6 را نمی بینید؟
اگر به‌روزرسانی از قبل به‌صورت موجود نشان داده نمی‌شود، روی دکمه Check Now واقع در نزدیکی پایین صفحه کلیک کنید تا آخرین اطلاعات نسخه به‌روزرسانی شود.
اگر همچنان آخرین نسخه را پس از بررسی به‌روزرسانی‌ها نمی‌بینید، این نشان می‌دهد که محیط شما شرایط لازم برای اجرای آن را برآورده نمی‌کند. اغلب، این زمانی اتفاق می افتد که شما یک نسخه PHP ناسازگار را اجرا می کنید. WHMCS 8.6 به PHP 7.2 یا بالاتر نیاز دارد. اگر نسخه قبلی را اجرا می کنید، ابتدا باید نسخه PHP را به PHP 7.2 به روز کنید. این به شما امکان می دهد به WHMCS 8.6 به روز رسانی کنید. متعاقباً می توانید نسخه PHP را به 8.1 به روز کنید.

 

3. روی Update Now کلیک کنید
4. برای شروع فرآیند به‌روزرسانی، تأیید کنید که یک نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید

فرآیند به‌روزرسانی بسته به محیط میزبانی شما معمولاً 20 تا 60 ثانیه طول می‌کشد.

پس از تکمیل، یک تأیید موفقیت را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه کلیک کنید.

مانند هر به‌روزرسانی، انجام هر گونه به‌روزرسانی لازم در قالب در تم‌های سفارشی مهم است . این موارد در یادداشت‌های انتشار برای هر نسخه که می‌توانید در https://docs.whmcs.com/Release_Notes پیدا کنید، به تفصیل آمده است.

مرحله 2: بررسی سازگاری کد سفارشی و شخص ثالث

WHMCS ابزار سازگاری نسخه PHP را برای از پیش تعیین سازگاری هر دو فایل اصلی WHMCS و همچنین هر ماژول سفارشی و شخص ثالث و ادغام با نسخه های جایگزین PHP در دسترس قرار می دهد. همیشه باید از این ابزار برای شناسایی مشکلات احتمالی قبل از اصلاح نسخه PHP خود استفاده کنید.

برای دسترسی به این ابزار و استفاده از آن برای به‌روزرسانی به PHP 8.1، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد WHMCS شوید و به Utilities > System > PHP Version Compatibility بروید
2. برای انجام اسکن بر اساس محیط فعلی و مجموعه فایل های مستقر، روی دکمه Scan کلیک کنید. فرآیند اسکن معمولاً کمتر از 30 ثانیه طول می کشد تا کامل شود.
3. نسخه PHP مورد نظر را انتخاب کنید، در مورد ما، PHP 8.1
4. هر فایلی را که در وضعیت‌های کدگذاری ناسازگار یا سازگاری کدگذاری نامشخص است، بررسی کنید . هر فایلی که در اینجا وجود دارد به طور بالقوه ممکن است مشکلاتی در اجرا با نسخه PHP مورد نظر داشته باشد. تا زمانی که تمام مشکلات بررسی و حل نشده اند، نباید به تغییر نسخه PHP ادامه دهید.

 

حل مشکلات معمولاً به معنای نیاز به نصب نسخه جدیدتر کد/فایل رمزگذاری شده با نسخه جدیدتر رمزگذار ionCube است. برای کمک و راهنمایی بیشتر، لطفاً با فروشنده سفارشی سازی های خود تماس بگیرید.

کد شناسایی شده به عنوان دارای وضعیت سازگاری ناشناخته می تواند به این معنی باشد که با استفاده از گزینه هایی که توسط WHMCS شناسایی نمی شوند کدگذاری شده است. فروشنده شخص ثالث باید بتواند تأیید کند که آیا ادامه به‌روزرسانی برای فایل‌های منعکس‌کننده این پیام امن است یا خیر.

 

5. پس از رفع مشکلات، دوباره اسکن را انجام دهید تا بررسی کنید که فایل‌ها دیگر ناسازگار نیستند. هنگامی که تمام مشکلات شناسایی شده حل شد، شما آماده هستید تا نسخه PHP را به روز کنید.

 

مرحله 3: PHP را به روز کنید

اکنون WHMCS 8.6 را اجرا می‌کنید و با تأیید سازگاری همه کدهای سفارشی و شخص ثالث، آماده به‌روزرسانی نسخه PHP برای محیط میزبان WHMCS هستید.

مراحل زیر فرض می کنند که از cPanel استفاده می کنید.

1. وارد cPanel شوید
2. به Software > MultiPHP Manager بروید
3. کادر انتخاب دامنه ای را که نمونه WHMCS شما را میزبانی می کند، علامت بزنید
4. در انتخابگر نسخه PHP، “PHP 8.1” را انتخاب کنید و سپس روی Apply کلیک کنید

 

PHP 8.1 را نمی بینید؟
این نشان می دهد که PHP 8.1 در WHM فعال نشده است. اگر دسترسی به WHM دارید، می توانید این را از طریق EasyApache 4 فعال کنید. اگر دسترسی WHM ندارید، باید با میزبان خود تماس بگیرید. بیشتر بدانید

 

نکته مهم: معمولاً پیکربندی دستور cron شامل ارجاع به نسخه PHP است که قرار است تحت آن اجرا شود. بنابراین به دنبال هر تغییری در نسخه PHP، همیشه باید بررسی کنید که پیکربندی دستور cron شما با پیکربندی پیشنهادی ارائه شده در WHMCS مطابقت داشته باشد، وقتی به تنظیمات > تنظیمات سیستم > تنظیمات اتوماسیون > پیکربندی Cron بروید .

با بازگشت به WHMCS و رفتن به Utilities > System > PHP Info و تأیید شماره نسخه نشان داده شده در بنر PHP در بالای صفحه، می توانید تأیید کنید که تغییر اعمال شده است.

و بس! شما اکنون به آخرین نسخه WHMCS و PHP به‌روزرسانی شده‌اید، که همگی آن‌ها زمان خرابی ندارند.

در نظرات زیر به ما اطلاع دهید که چگونه کار می کنید!

به اشتراک گذاری:

Twitter
WhatsApp
Email
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

تخفیف ویژه WHMCS
انتشار آخرین نسخه

جدیدترین اخبار و مقالات

مطالب مرتبط

WHMCS 8.9

WHMCS 8.9.0 فارسی منتشر شد

نسخه WHMCS 8.9.0 فارسی در دو نسخه نال و رسمی عرضه شد در این نسخه نزدیک به 100 درصد فایل های زبان فارسی سازی شده

WHMCS 8.9

WHMCS 8.9 منتشر شد

ما خوشحالیم که WHMCS 8.9 را برای دسترسی عمومی اعلام کنیم. این نشان دهنده پایان آزمایش پیش تولید است و WHMCS 8.9 اکنون نسخه توصیه

WHMCS 8.8

WHMCS 8.8 منتشر شد

ما خوشحالیم که WHMCS 8.8 را برای دسترسی عمومی اعلام کنیم. این نشان‌دهنده پایان آزمایش پیش‌تولید است و WHMCS 8.8 اکنون نسخه توصیه‌شده برای همه